ویروس کرونا تا ۹ ساعت روی پوست زنده می‌ماند

کد خبر : 63859 چهارشنبه 16 مهر 1399 - 16:25:57

ویروس آنفلوانزا حدود ۱.۸ ساعت روی پوست زنده می‌ماند و مدت زمان زنده ماندن ویروس کرونا روی پوست انسان حدود ۹ ساعت است.

به گزارش سیناپرس اصفهان، پژوهشگران دانشگاه کیوتو در ژاپن آزمایش‌هایی روی پوست جسد که برای پیوند استفاده می‌شود انجام دادند. آن‌ها متوجه شدند مدت زمان زنده ماندن ویروس کرونا روی پوست چهار بار طولانی‌تر از ویروس آنفلوآنزا A است.

آن‌ها معتقدند اطلاعات مربوط به مدت زمان زنده ماندن ویروس روی پوست به توسعه روش‌های جلوگیری از انتقال آن در اثر تماس کمک می‌کند و از سوی دیگر اهمیت شستن دست‌ها را نشان می‌دهد.

مؤلفان پژوهش در این زمینه گفته‌اند: ثبات ویروس SARS-CoV-2 همچنان ناشناخته است. در همین راستا مدلی ساختیم که تولید تحقیقات بالینی درباره بکارگیری پاتوژن‌ها را روی پوست انسان به شیوه ایمن ممکن کند.

نتایج آزمایش نشان داد: ویروس آنفلوانزا حدود ۱.۸ ساعت روی پوست زنده می‌ماند و  مدت زمان زنده ماندن ویروس کرونا روی پوست انسان حدود ۹ ساعت است. همچنین ویروس کرونا هنگام مخلوط شدن با مخاط نمونه‌های دستگاه تنفسی فوقانی حدود ۱۱ ساعت روی پوست زنده می‌ماند.

موضوع قابل توجه اینکه ۱۵ ثانیه پس از بکاربردن مایع ضدعفونی کننده دست که حاوی ۸۰ درصد الکل بود هر دو ویروس غیرفعال شدند.

نتایج این تحقیق در ژورنال Clinical Infectious Diseases منتشر شده است.

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

متن *