بروکلی چگونه با اثرات سکته مغزی مقابله می کند؟

کد خبر : 57526 سه شنبه 12 اردیبهشت 1396 - 15:43:53

محققان انگلیسی می گویند: یک ماده شیمیایی که به طور طبیعی در بروکلی تولید می شود، آنزیمی را در مغز فعال می کند که از آن در برابر مخرب ترین اثرات سکته مغزی محافظت می کند.

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا از روزنامه دیلی میل، محققان کالج لندن می گویند: مولکول 'سولفورافان' (sulforaphane) به طور طبیعی در این بروکلی و سبزی های مشابه آن تولید می شود و موجب فعال ساختن آنزیمی در مغز می شود که اثر محافظتی دارد.
به گفته این پژوهشگران، به زودی افراد در معرض ابتلا به سکته مغزی می توانند با مصرف روزانه قرصی که از این ماده شیمیایی ساخته می شود، از مغز خود محافظت کنند.
محققان کالج لندن متوجه شدند که آنزیم یاد شده سلول های خطرناک رادیکال آزاد را در فرآیندی به نام استرس اکسیداتیو از بین می برد. استرس اکسیداتیو با ابتلا به بیماری هایی نظیر سرطان و آلزایمر ارتباط داده شده است.
محققان کشف این ماده شیمیایی را یک موفقیت بزرگ می دانند و می گویند کشف این ماده شیمیایی در بروکلی می تواند آسیب ناشی از سکته های مغزی را کاهش دهد و زمینه مصرف روزانه یک قرص ساده را برای هزاران نفری که در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند، هموار سازد.
بنیاد قلب انگلیس که بودجه این تحقیقات را فراهم کرده، ضرورت ابداع درمان های جدید را برای پیشگیری از آسیب ناشی از سکته های مغزی ضروری می داند.

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

متن *