به دست محققان ژاپنی ساخته شد:

پهپادی برای نابودی آفات زمین های کشاورزی

کد خبر : 41078 چهارشنبه 02 تیر 1395 - 12:14:19

ژاپنی ها پهپادی را ساخته اند که قادر به گشت زنی بر فراز زمین های کشاورزی و نابودی حشرات مزاحم و آفات خطرناک است.

به گزارش فارس به نقل از سی نت،این پهباد تمام وظایف محوله در این زمینه را به طور خودکار انجام می دهد و به طور مشترک توسط دانشگاه ساگا و شرکت فناوری OPTiM طراحی و تولید شده است.پهپاد یاد شده که Agri نام دارد با دقت بالای خود، استفاده از آفت کش ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این پرنده خودکار که در اصل برای فعالیت در شب طراحی شده مجهز به دوربین های مادون قرمز و حرارتی برای پرتاب میزان مشخصی از آفت کش ها به سمت محل تجمع حشرات مضر و موذی است.

پهباد یاد شده مراحل مختلف پرتاب آزمایشی را با دقت و موفقیت پشت سر گذارده و توانسته مزارع کاشت سویا و سیب زمینی و حبوبات را با دقت پاکسازی نماید. تا به حال با استفاده از این پهباد بیش از 50 نوع حشره مزاحم و از جمله انواع پشه ها و پروانه ها نابود شده اند.

این پهپاد ژاپنی می تواند به جای استفاده از آفت کشها، با تاباندن اشعه برق به سمت اماکن تجمع حشرات موذی نیز انها را نابود کند تا کشاورزان در صورت تمایل از استفاده از مواد شیمیایی برای حل این مشکل اجتناب کنند. زمان عرضه نهایی و قیمت این پهپادها هنوز اعلام نشده است.

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

متن *