جهش های ژنتیکی می تواند عامل عود مجدد سرطان پستان باشند

کد خبر : 17852 دوشنبه 13 مهر 1394 - 10:44:16

یک تیم تحقیقاتی در بررسی های خود در رابطه با علت عود مجدد سرطان پستان پس از درمان، دریافتند که جهش های ژنتیکی می توانند سرنخی مهم برای شناسائی دلیل عود این بیماری باشد.

بیشتر بیماران مبتلا به سرطان پستان با موفقیت درمان می شوند اما بر اساس آمارهای جهانی متاسفانه بیماری فوق حدودا در یک پنجم از آنها پس از درمان باز می گردد. این تیم پژوهشی بریتانیایی در تحقیقات خود هزار زن مبتلا به سرطان سینه را مورد بررسی قرار دادند که در ۱۶۱ نفر آنها بیماری سرطان سینه مجددا عود کرده بود.

به گزارش مهر،سرطان اولیه و ثانویه در مقایسه با یکدیگر از تفاوت هایی برخوردار بوده اند که می توان به جهش ژنتیکی در سرطان پستان ثانویه اشاره کرد.

دکتر «لوسی یاتس»، سرپرست تیم تحقیق، در توضیحات خود در رابطه با این مساله گفت: «الگوهای پیدا شده از این مطالعات نشان می دهد که برخی از سرطان های اولیه برای نشان دادن یک تمایل خاص نسبت به عود و بازگشت بیماری، ظاهر می شوند و در واقع این الگوها اهداف بالقوه ای برای درمان هایی که نمونه برداری منظم بافت سرطانی شامل آنها می شوند، دارند تا تغییرات در پیشرفت بیماری و هدف قرار دادن جهش ژنتیکی خاص را نشان دهند.»

او در نهایت اظهار داشت که پیشرفت های جدیدی نسبت به انجام آزمایش های تشخیص سرطان و تغییرات پیشرفت این بیماری ایجاد شده و آن استفاده از نمونه خون فرد بیمار است. این روش بسیار ساده تر از روش نمونه برداری بافت سرطانی است.

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

متن *