کد خبر : 64039 شنبه 08 آذر 1399 - 15:00:57
ایران-یکی-از-کشورهای-دارای-رشد-بالا-در-فراگیری-فناوری-اطلاعات-است

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران؛

ایران یکی از کشورهای دارای رشد بالا در فراگیری فناوری اطلاعات است

سیناپرس: رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: ایران به‌عنوان یکی از کشورهای دارای رشد بالا در فراگیری فناوری اطلاعات برای سومین سال پیاپی توسط اتحادیه جهانی مخابرات (ITU ) انتخاب‌ شده است.

 امیر ناظمی گفت: یکی از استراتژی‌های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری فراگیری خدمات فناوری اطلاعات در کشور بوده و از این جهت ایران به‌عنوان یکی از کشورهای دارای رشد بالا در فراگیری فناوری اطلاعات برای سومین سال پیاپی توسط ITU انتخاب‌شده است.

وی افزود: فراگیری در حوزه خدمات به معنای این است که خدماتی ارائه شود که گروه‌های مختلف با نیازمندی‌های خاص بتوانند از این خدمات استفاده کنند و در حوزه بانکی و مالی که گسترش و فراگیری خدمات موردتوجه بیشتری است، اولین موضوع احراز هویت افراد بدون نیاز به حضور برای استفاده از خدمات مالی است.

ناظمی گفت: دومین موضوع دسترس‌پذیری خدمات بانکی است. به معنای آنکه هر گروه از مشتریان با توجه به نیازمندی‌های خاصی که دارند بتواند از آن خدمات استفاده کنند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه بسیاری از مواقع تصور ما این است که میزان استفاده از یک نیازمندی خاص کم است، خاطرنشان کرد: وقتی به یک مسئله توجه می‌کنیم که به‌طور متوسط گروه‌های خاصی نیازمند این خدمات می‌شوند و بر همین اساس خدمات مرتبط با فناوری اطلاعات و دسترس‌پذیری در حوزه بانکی و مالی رونمایی می‌شود.

ناظمی با تأکید بر اینکه رابطه بانک‌ها و فناوری اطلاعات یک ارتباط دوسویه است، گفت: بانک‌ها از یک‌سو از فناوری اطلاعات استفاده می‌کنند تا خدمات مالی بهتری به شهروندان ارائه دهند و ابزارهایی مانند کیف پول الکترونیکی و احراز هویت و حتی ابزارهای مرتبط با شفافیت مالی در این دسته قرار دارند و از سوی دیگر بانک‌ها با حمایت از صندوق‌های جسورانه به توسعه تکنولوژی فناوری اطلاعات کمک می‌کنند.

وی گفت: ۸ سال پیش میزان دسترسی به فناوری اطلاعات در کشور ۲۲ درصد بوده و امروز، ۸۱ درصد مردم حداقل هفته‌ای یک‌بار از اینترنت استفاده می‌کنند. در حال حاضر سطح پوشش اینترنت در کشور به ۹۴ درصد رسیده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با تقدیر از کنشگران اجتماعی که مسئله دسترس‌پذیری را به یک موضوع عمومی تبدیل کرده‌اند، گفت: امروز استفاده از خدمات بانکی برای نابینایان میسر می‌شود و این موضوع با پیگیری نابینایانی رقم خورد که این موضوع را تبدیل به یک دستور کار سیاستی کردند.

نظرات شما

[کد امنیتی جدید]