کد خبر : 63843 سه شنبه 25 شهریور 1399 - 14:51:15
اختصاص-بودجه-خاص-به-پایان-نامه-های-کاربردی-پیشتازی-جهانی-دانشگاه-صنعتی-در-زمینه-استفاده-از-uvc

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان

اختصاص بودجه خاص به پایان نامه های کاربردی/پیشتازی جهانی دانشگاه صنعتی در زمینه استفاده از uvc

سیناپرس: ابطحی با بیان اینکه معتقدم ما باید نیازهای جامعه را برطرف کنیم گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان دارای ۴۳ شرکت رویشی است که در زمینه کرونا وارد شده اند، لذا در زمینه استفاده از uvc (فرایند ضدعفونی) در دنیا پیشتاز بودیم .

به گزارش خبرگزاری سیناپرس اصفهان، دکتر سید مهدی ابطحی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از ۵ دانشگاه برتر فنی و مهندسی کشور است اظهار کرد: فعالیتهای خوبی در ۴۰ سال گذشته در دانشگاه انجام گرفته که مدیون پایه گذاری درست بوده است.

وی با اشاره به اینکه اگر ۳ دهه است پارکهای علمی و فناوری رونق گرفته به این دلیل بوده که طراح های دانشگاه صنعتی اصفهان، این دانشگاه را پاسخگو در نظر گرفته اند افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان ۱۴ دانشکده و ۸ پژوهشکده دارد که عمده پژوهشکده آن تقاضا محور و ۲ پژوهشکده دانشگاه در رابطه با صنعت هستند.

ابطحی  با بیان اینکه از این پس شاهد ساختارهای پژوهشی مشترک خواهیم بود خاطرنشان کرد: با متروی اصفهان و حوزه میادین نفتی فعالیتهای مشترکی داشتیم همچنین در حوزه نوآوری دانشگاه با بخش صنعت مشارکت کرده و در حوزه نفت مرکز نوآوری تخصصی نفت شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه وقتی صنعت با دانشگاه مشارکت می‌کند یعنی باور عمیق به دانشگاه دارد تصریح کرد: این دستاورد نتیجه سالها تلاش است که ما مسائل خود را باید داخل کشور حل کنیم.

وی افزود: کشوری که این نیروی انسانی قوی را دارد دانشگاه هایش نمی‌توانند تاثیر بسزایی در پیشرفت کشور نداشته باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان دانشگاه را یک نهاد زنده همواره فعال دانست و عنوان کرد: حدود ۱۰ هزار دانشجو داریم که تقریبا داریم به نسبت برابر کارشناسی و تحصیلات تکمیلی می رسیم
 

وی با بیان اینکه تقریبا دانشگاه در تمام زمینه های فنی مهندسی فعالیت آموزشی و پژوهشی دارد  خاطرنشان کرد: تنها دانشگاهی هستیم که دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی را در کنار رشته های فنی داریم چراکه زمینه پیشرفت کشور در کشاورزی مطرح شده است.
 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه در شرایط کرونا وضعیت پیچیده ای مواجه بود اظهار کرد: ستاد کرونایی دانشگاه زود فعال و اولین تصمیمات را در جمعه ۲ اسفند گرفت و در ساختارهای اداری این سوال پیش آمد که چرا دانشگاه صنعتی به این سرعت تصمیمات بلند مدت می‌گیرد اما این یک واقعیت نگری و نتیجه تصمیمات شورای دانشگاه بود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: از دوم اسفند ماه سال گذشته در حوزه آموزش وارد شدیم، توقع همکاران ارائه آموزش حضوری بود و اقناع همکاران به این شرایط قدری با تاخیر مواجه شد از این رو دانشگاه ۳ هفته به طول ترم را اضافه کرد تا همکارانی که انتظار شرایط حضور را داشتند و دیرتر آموزش غیرحضوری را شروع کردند به ما بپیوندند.

وی با بیان اینکه تقریبا ۷۴۰ درس کارشناسی و بیش از ۴۳۰ درس تحصیلات تکمیلی بصورت غیرحضوری انجام شد یادآور شد: بیش از ۲۹ هزار درس دانشجو در مقطع کارشناسی آزمون گرفته و حدود ۳۷۰۰ دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی آزمون دادند

ابطحی  با بیان اینکه تمام آزمون ها در ۲ هفته بدون وقفه انجام شد تشریح کرد: فرصتهایی را آموزش الکترونیکی ایجاد کرده؛
آموزش فرایندی است که باید تفاوتهای فردی را در آن لحاظ کرد بر این اساس وقتی استاد سیستم کمک درسی کنار خود دارد دانشجوها تک تک فرصت دارند سوالات خود را بپرسند و این گرچه وقت اساتید را گرفته ولی این فرصت را داده که تمام دانشجو ها از آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: فرصت دیگری که این آموزش در اختیار اساتید و دانشجو ها قرار داد بروزرسانی محتوا بود چراکه شما دیده می شوید و باید بروز باشید.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه اسفند سال ۹۸ نگرانی اساتید این بود که محتوای آموزشی ما اگر در معرض عموم قرار گیرد مالکیت از بین می‌رود تصریح کرد: تعبیر ۹۹ این است که ما رسالت ترویج درست علم را داریم و اگر دانشگاه دیگری این امکان را ندارد چه اشکالی دارد این محتوا در اختیارش قرار بگیرد؟

 

وی با بیان اینکه احساس تعلق خاطر افراد به محتوا تبدیل به احساس رسالت اجتماعی آموزش در عرصه جهانی شد خاطرنشان کرد: اگر جهان باید به سمت همگرایی در فضیلت ها برود، نهاد دانشگاه باید پیشتر از سیاستمداران این فضا را ایجاد کند.
 

وی با اشاره به اینکه ما نگران ارزیابی دانشجویان از تدریس استاد بودیم اذعان کرد: شرایط نشان داد تفاوت چشمگیری نمی‌بینیم و ارزیابی ما نشان داد نیم سال گذشته با نیم سال مشابه سال قبل وضعیت مناسبی دارد.

ابطحی تصریح کرد: ۳ بخش معاونت فرهنگی، دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت دانشجویی ساختاری ایجاد کردند که با تمام دانشجویان تماس گرفته شود و از او اطلاعات مختلفی راجع به سلامت خود و خانواده و میزان دسترسی به شبکه اینترنت و وضعیت معیشت گرفته شد.

وی با بیان اینکه این کار نتیجه داد و وام شرافتی تصویب شد تا به دانشجویانی تعلق بگیرد که معیشتشان با مشکل مواجه شده  اشاره کرد: اگر این پرکاری ۱۱۰ داوطلب کارمند ما نبود هزینه بسیاری باید صرف این کار می شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: برای کسانی که ابزار اینترنت نداشتند (تعدادشان ۳ و نیم درصد از دانشجویان بود)  فراخوانی داده شد تا دانشگاهیان وسایل خود را داوطلبانه ارائه کنند و تا زمان تامین وسایل محتوا را برایشان پست کردیم.

وی با بیان اینکه رضایت بالای ۸۰ درصد راجع به رضایتمندی دانشجویان از آموزش مجازی اعلام شد اظهار کرد: تشکیل ستاد نیکوکاری و ستاد حمایت از دانشجویان باعث شد کمکهای خیرین به دانشجوهای نیازمند ارسال شود.


ابطحی با بیان اینکه برخی از همکاران هیئت علمی دانشگاه ممکن است این باور را داشته باشد که دانشگاه فقط در زمینه های تک فعالیت داشته باشد اذعان کرد: ما باید نیازهای جامعه را برطرف کنیم  لذا دانشگاه ۴۳ شرکت دانش بنیان رویشی فعال در زممینه کرونا دارد،در زمینه فرایند  uvcحرف اول را در دنیا می زنیم، چراکه وقتی شروع کردیم فقط ۸ مقاله در زمینه uvc وجود داشت، طراحی و ساخت دستگاه ضدعفونی کننده خانگی با پرتو فرابنفش جهت مقابله با ویروس در شرکت دانش بنیان نورا دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد.


وی افزود: دانشگاه یک مدرسه ای اضافه بر ظرفیت داشت که در  اختیار این مجموعه قرار داد و به سرعت خط تولید دستگاه ضدعفونی را راه اندازی کرد، تعدادی از پژوهشگران ما در بخش نانو و بیو دستگاه الکتروریسی درست کردند که همزمان ستاد نانو به موازات ما در حال کار بود و شرکت ما ۱۰ دستگاه را بصورت تولید اولیه ایجاد و بعد خط تولید ماسک را خودش ایجاد کرد.

ابطحی ادامه داد: یک کارگاه تولید ماسک با ظرفیت ۱۰۰ ماسک در دقیقه ایجاد شد که شرکت های وابسته به دانشگاه این کار را انجام می‌دهند و سیاست دانشگاه نیز حمایت از شرکتهای رویشی است.

وی با بیان اینکه کیت تشخیص سریع کرونا با استفاده از سامانه مایکروفلوییدیک ساخته شد خاطرنشان کرد: دانشکده نساجی ما وارد تولید گان شد و گرچه با ظرفیت پایین این حرکت کمکی ما که گاهی دچار نامهربانی های بین المللی در زمینه مقالات علمی بودیم در این برهه فرصت برابری پیدا کردیم تا در زمینه همکاری های بین المللی کار کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه ما برنامه بسیار خوب در روابط بین الملل داریم و روابط بین الملل دانشگاه به قائم مقام دانشگاه ارتقا پیدا کرد یادآور شد: دانشگاه صنعتی اصفهان نقطه ارتباطی با سوئیس است همچنین که برترین دانشگاه های اروپایی در سوئیس هستند و این جایگاه را بخوبی برای دانشگاه حفظ کردند
بیشترین مقالات با سوئیس را همکاران ما در دانشگاه صنعتی اصفهان فراهم می کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه ما تنها دانشگاه عضو سرن هستیم خاطرنشان کرد: ۲ گزارش بسیار مناسب دانشگاه در مطالعه گسترده با دانشگاه های خارج از کشور تهیه کرد یکی آموزش عالی در دوره کرونا و دیگری نحوه برگزاری امتحانات که در اختیار آنان قرار گرفت.

وی یادآور شد: انتشارات بین المللی ما بطور منظم زمینه های آموزشی و پژوهشی را منعکس و می‌تواند توانایی های و جایگاه دانشگاه را در عرصه بین المللی منعکس کند.

ابطحی با بیان اینکه شبکه سازی خوبی بین ۵ دانشگاه برتر صنعتی کشور رخ داد تصریح کرد: یک گروه تشکیل و اولین بار با دانشگاه های برتر آلمان ارتباط گرفتند و محصولات خوبی از این همکاری بدست خواهد آمد و فرصتی بدست اند تا از دانشمندان مختلف دعوت کنیم تجربیات خود را در اختیار ما قرار دهند که این امر به  UT5 موسوم است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در پاسخ به خبرنگار سیناپرس مبنی بر اینکه چه تدابیری برای کاربردی شدن پایان نامه ها اتخاذ شده افزود: پایان نامه هایی که در جهت رفع نیازها و به صورت کاربردی باشند و توسط دانشگاه قبول شوند علاوه بر نمره به شهرک علمی وتحقیقاتی معرفی و در صورت تایید شهرک بودجه ای برای آن درنظر گرفته خواهد شد.

نظرات شما

[کد امنیتی جدید]

مطالب مرتبط