کد خبر : 63182 شنبه 28 دی 1398 - 11:54:25
با-ایده‌های-فناورانه-به-کاهش-آلاینده‌ها-کمک-کنیم

با ایده‌های فناورانه به کاهش آلاینده‌ها کمک کنیم

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فناوری‌های نوین زیستی می‌تواند به کاهش آلاینده‌های محیط زیست کمک کند و ستاد از هر طرح فناورانه‌ای که بتواند مشکل‌گشای این معضل باشد، حمایت می‌کند.

به گزارش سیناپرس و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مشکل آلودگی هوا یک مشکل چند جانبه است که تحت تاثیرعوامل انسانی، طبیعی، درونی و بیرونی قرار می‌گیرد.

برای کاهش میزان آلودگی هوا دو راهکار  اساسی وجود دارد که شامل حذف عامل آلاینده‌ها و منابع انتشار و به کارگیری فناوری‌های کاهش آلودگی‌های ناشی از مصرف است.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که یکی از پایه‌های اصلی در پیگیری برنامه‌ها و طرح‌های کاهش آلودگی هوا در کشور است تلاش می‌کند با معرفی و به ‌کارگیری فناوری‌های زیستی، راهی برای کاهش این آلاینده‌های مضر بیابد.

مصطفی قانعی، در این باره‌ گفت: بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان و پژوهشگران، یکی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش آلایندگی‌های محیطی است؛ باید تلاش کنیم از این ظرفیت‌های موجود در کشور به خوبی بهره ببریم.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: ستاد از هر طرح فناورانه‌ای که بتواند مشکل‌گشای این معضل باشد، حمایت می‌کند. هر طرح فناورانه که منجر به کاهش آلاینده‌ها، کاهش منابع مصرفی سوخت‌های فسیلی اعم از سیستم‌های ثابت و متحرک شود، می‌تواند مورد حمایت ستاد قرار گیرد.

بنا به گفته قانعی، استفاده از سوخت‌های زیستی نظیر گازوئیل و بنزین سوختی آلودگی هوا را کاهش ‌می‌دهد؛ این یکی از طرح‌های ستاد توسعه زیست‌فناوری برای کاهش آلاینده‌ها است.