کد خبر : 62988 سه شنبه 19 آذر 1398 - 15:06:31
-ایجاد-140-مرکز-نوآوری-در-کشور-باهدف-پرورش-دانشجوی-مهارت-آفرین

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور:

ایجاد 140 مرکز نوآوری در کشور باهدف پرورش دانشجوی مهارت آفرین

سیناپرس: دکتر بروجردی علوی گفت: برای ایجاد 140 مرکز نوآوری در کشور مجوز داده شده که عمدتا برای هدف ترویج نوآوری در کشور تاسیس می شوند، مرکز نوآوری در صدد این است که دانشجو را مهارت آفرین و کارآفرین پرورش کند.

به گزارش سیناپرس اصفهان، دکترمهدخت بروجردی علوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه برگزاری پنجمین نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی اظهار کرد: حدود 27 سال و دوماه پیش این دانشگاه افتتاح شد و دانشجو پذیرش کرد.

 وی با بیان اینکه این دانشگاه در زمان خود  منحصر به فرد بود و چیزی متفاوت از دانشگاه های نظری بود، گفت: دانشگاه های نسل اول آموزش محور، دانشگاه های نسل دوم دانشگاه پژوهش محورهم شدند و  نسل سوم دانشگاه ها، دانشگاههای  مهارتی است که در زمینه حل مشکلات کشور گام بر میدارد .

بروجردی تصریح کرد: از نظر اغلب افراد جامعه بیکاری و نبودن شغل مهمترین مشکل جامعه است، لذا دانشگاه جامع علمی و کاربردی می تواند این مشکلات را رفع نماید و حداقل کاری که این دانشگاه می تواند بکند مهارت آموزی دانشجو وکارآفرینی است.

وی افزود: متاسفانه مسیر دانشگاه جامع علمی و کابردی در دو دهه اخیر به  بی راهه رفته چرا که در ده سال اول فقط 313 مرکز آموزشی جامع علمی کاربردی در کشور بوده و در دهه های بعدی روند ایجاد مراکز آموزشی به صورت صعودی رشد کرده که ضربه فراوانی به اهداف زد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشوربا تاکید براینکه  20درصد از مراکز آموزشی دانشگاه جامع در سال 94 در تهران بوده است گفت: البته امروزه  دادن مجوز برا یتاسیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی متوقف شده است و حدود 560 مرکز علمی وکاربردی هم که کیفیت نداشته اند تعطیل شده اند.

 وی ابراز کرد:  در سال 94  حدودا 14 هزار کد محل رشته داشتیم  البته با این تفسیر که بدون اینکه مراکز در حوزه مرتبط خود کار کنند دانشجو پذیرش می کردند ولی امروز این تعداد رشته به 5200 کد رشته محل کاهش پیدا کرده است که این به معنی کیفیت گرایی در این دانشگاه است.

برگزاری 20 استارت آپ تا پایان سال

بروجردی عنوان کرد: اوایل دی ماه فراخوان جذب مدرسانی که تحصیل کرده و دانش آموخته اند برای دانشگاه جامع علمی وکاربردی انجام می شود .

 وی با بیان اینکه قانونگرایی، ماموریت گرایی و کیفیت گرایی سه اصل برای دانشگاه است تصریح کرد: در حال حاضر حدودا 40 دانشگاه علمی و کابردی سطح چهار در کشور داریم که باید برای ارتقاع سطح 3 تلاش کرده و در غیراینصورت در صورت رفع نکردن مشکلات خود دانشگاه تعطیل می شود.

وی ابراز کرد:  در حوزه پژوهشی کارهای خوبی  در دانشگاه جامع علمی و کاربردی شده که 140 مرکز نوآوری مجوز داده شده که  عمدتا برای هدف ترویج نوآوری در کشور تاسیس شده است، مرکز نوآوری در صدد این است که دانشجو را مهارت آفرین و کارآفرین پرورش کند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: تا پایان سال 20 استارت آپ(رویداد شتاب) در کشور خواهیم داشت، ایده هایی که دراین رویدادهای شتاب مطرح می شود تحول آفرین است که توانسته همدلی میان اساتید دانشگاه و پارک های علم و فناوری و مراکز رشد نوآوری ایجاد کند.

نظرات شما

[کد امنیتی جدید]

مطالب مرتبط