کد خبر : 62752 سه شنبه 09 مهر 1398 - 17:56:41
-مزیت-ما-برای-جهانی-شدند-انگشت-نهادن-بر-اقتصاد-فرهنگی-است

معاون فرهنگی شهردار اصفهان:

مزیت ما برای جهانی شدند انگشت نهادن بر اقتصاد فرهنگی است

سیناپرس:

دراصفهان امروز؛ مزیت ما برای جهانی شدند انگشت نهادن بر اقتصاد فرهنگی است و اگر می خواهیم ارزشهای ایران اسلامی را صادر کنیم باید به مقوله اقتصاد فرهنگی بیش از پیش توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری سیناپرس اصفهان، محمد عیدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سالروزجهانی سالمندان را تبریک گفته و امیدوارم که سالمندان کارگزار کار و توسعه پایدار شهری باشند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۵ سازمان فرهنگی و  ورزشی شهرداری اصفهان، ۱۱ میلیارد تومان  و در سال ۹۶ این  معاونت ۱۰ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان و سازمان ورزش شهرداری ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان که در مجموعه سازمان فرهنگی و ورزشی حدود ۱۴ میلیارد تومان بودجه داشته است، عنوان کرد:اما در سال ۹۷ بودجه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی حدود ۴ میلیارد و ۵۸۴ میلیون تومان است  و بودجه امسال سازمان فرهنگی اجتماعی ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان شده.

عیدی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی متعدد درکشور و همه ارگان ها تصریح کرد: لذا برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری رویکرد محور و سیاست محور شده است.

وی تاکید کرد: ما باید به سمت ایجاد شهر فرهنگی برویم، این به معنای موازنه میان انسان و کالبد شهری است، شهری که جای انسان محوری نه به معنای اومانیسم بلکه بدین معنی که شهر باید به انسان ها احترام بگذارد و شهر بر اساس شهروندان ساخته شود.

 معاون فرهنگی شهردای اصفهان ابراز کرد: لذا ما در پی افزایش مشارکت جویی تمام شهروندان در شهر هستیم.

وی افزود: با تمام کنش گران رسمی و غیر دولتی بر اساس برنامه های فرهنگی توافق داشته ایم، اما زمانی که مشارکت اجتماعی را بالا ببریم، نشاط فرهنگی نیز ایجاد می شود، معنی نشاط فرهنگی به معنای برگزاری کنسرت ها در سطح شهر نیست، شهروندان باید در این تعریف مبلغ فرهنگی باشند.

 

 

عیدی اذعان داشت: خلاقیت فرهنگی اجتماعی از دیگر سیاست ها است، همچنین ایجاد انگیزه و انگیزش برای ورود  شهروندان به فرآیند تولید فرهنگ ضروری است

وی با اشاره به ضروورت ورود به بحث اقتصاد فرهنگی  در شرایط فعلی، بیان کرد: بنا بر ضرورت در حوزه اقتصاد فرهنگی به صورت جدی ورود پیدا کردیم، سهم کشور آلمان در سال گذشته میلادی بیش از ۶۶ میلیارد یورو در حوزه اقتصاد فرهنگ بوده است، همچنین میزان اشتغال زایی آلمان درحوزه اقتصاد فرهنگ ۱۸۰ هزار نفر بوده .

معاون فرهنگی شهرداری ادامه داد: این در حالی است که میزان درآمد آلمان در صنعت خودرو حدود ۵۶ میلیارد یورو بوده است، دراصفهان امروز؛ مزیت ما برای جهانی شدند انگشت نهادن بر اقتصاد فرهنگی است و اگر می خواهیم ارزشهای ایران اسلامی را صادر کنیم باید به مقوله اقتصاد فرهنگی بیش از پیش توجه داشته باشیم.

وی افزود: امروز ما باید به سمت مردم سالاری فرهنگی برویم که این امر شاخص هایی دارد، نخستین اصل آن احترام به تکثر و تعدد سلیقه، دومین اصل اینکه به حق دسترسی و حق  تصمیم گیری شهروندان را توجه داشته باشیم بدین معنی که کلیه خدمات را در اسرع وقت به شهروندان برسانم.

عیدی یادآور شد: سومین اصل دراین باب، افزایش مشارکت اجتماعی است، برنامه های عرصه محور به ما کمک می‌کند که به سمت گسترش و نفوذ بیشتر در بین مردم برویم.

وی تاکید کرد: امروز برنامه‌های فرهنگی باید به سمت مخاطب حرکت کنند و دیگر زمان نشستن در کانون‌های فرهنگی برای مراجعه مردم جهت شرکت در برنامه ها با وجود شبکه های ماهواره ای جذاب نیست.

معاون فرهنگی با اشاره به این مطلب که آماده‌سازی سند فرهنگی شهروندی انجام شده است گفت: تعداد کل عناوین برنامه های اجرا شده سازمان در سال 97؛ ۱۴۲۲ و تعداد برنامه ها بیش از ۵ هزار عدد است

وی در پایان به بحث شهروندی فرهنگی گریزی زد و اظهار داشت: شاخص ها و مولفه های شهروندی فرهنگی عبارتند از سه شاخصه بارز زیست پذیری، انسان محوری و معناگرایی است.

 

 

 

نظرات شما

[کد امنیتی جدید]