کد خبر : 62429 یکشنبه 30 تیر 1398 - 19:07:59
اختراعی-که-شما-را-از-خرید-«مواد-شوینده»-بی‌نیاز-می‌کند!

اختراعی که شما را از خرید «مواد شوینده» بی‌نیاز می‌کند!

اختراع دستگاه کلینیست بخشی از یک جنبش برای حذف پلاستیک‌های یکبار مصرف است استارتاپ کلینیست باور دارد که راه‌حل آنها قدر تولید خانگی را افزایش خواهد داد.

به گزارش سیناپرس، به نقل از یانکودیزاین،محققان می‌گویند ۸۰ درصد ترکیبات مواد شوینده‌ای نظیر شامپو، مایع دستشویی و رخت‌شویی که روزانه مصرف می‌کنید از آب تشکیل شده است. پس چرا به جای خرید آنها، به فکر ساخت‌شان در خانه نباشیم؟ فقط کافی است پول آن ۲۰ درصد مواد شیمیایی مورد نیاز را پرداخت کنیم.

با استفاده از اختراع جدیدی به نام «کلینیست» (Cleanyst) از این پس همه قادر خواهند بود شامپو، مواد شوینده، مایع دستشویی و نرم‌کننده‌ موی مورد نیاز خود را در خانه تولید کنند.

اختراعی که شما را از خرید «مواد شوینده» بی‌نیاز می‌کند!

شیوه کار این دستگاه به این گونه است که ابتدا مواد شیمیایی ضروری مانند قلیاها، عوامل کف‌کننده و ضدعفونی‌کننده، روغن و گلیسرین را درون یک کیسه باریک قرار داده و سپس آن را درون دستگاه لود می‌کنید. در ادامه رابط کاربری دستگاه به شما این امکان را می دهد تا نوع ماده شوینده مورد نیاز خود را انتخاب کنید تا فرآیند ساخت آن آغاز شود.

این دستگاه دارای بطری‌های چندبار مصرف است که شما را از خرید بطری‌های شامپو و سایر مواد شوینده بی‌نیاز می‌سازد و از این طریق به کاهش مصرف ظروف پلاستیکی نیز منجر می‌شود.

اختراع دستگاه کلینیست بخشی از یک جنبش برای حذف پلاستیک‌های یکبار مصرف است. میلیون‌ها ظرف پلاستیکی مواد آرایشی بهداشتی پس از اتمام محتویات‌شان به زباله‌دانی‌ها انتقال می‌یابند. استارتاپ کلینیست باور دارد که راه‌حل آنها قدر تولید خانگی را افزایش خواهد داد.

امروزه پلاستیک‌ها در بیش از یک سوم آب‌های سراسر زمین پخش شده‌اند و یکی از نمادهای استفاده بیش از اندازه بشر از کربن هستند. دانشمندان می‌گویند اگر روزی تمدن بشری نابود شود، میلیون‌ها سال پس از آن لایه‌های پلاستیکی میان رسوبات اقیانوسی، نمادی از وجود تمدن انسان در این بازه زمین‌شناسی خواهد بود.

منبع: علم و فناوری