کد خبر : 62188 پنج شنبه 09 خرداد 1398 - 19:05:37
ساخت-دستگاهی-که-از-سرمای-فضا-برق-تولید-می‌کند

توسط محققان انجام شد؛

ساخت دستگاهی که از سرمای فضا برق تولید می‌کند

تحقیقات جدید بیانگر روشی جدید به منظور تولید برق حتی در شب است.

به گزارش سیناپرسبه نقل از SCIENCE DAILY؛ اشکال بزرگ پنل‌های خورشیدی این است که آن‌ها برای تولید برق به نور خورشید نیاز دارند. برخی افراد جریان انرژی سردکننده یک ابزار را می‌توان با استفاده از همان روش فیزیک الکترونیک نوری مورد استفاده به منظور تبدیل انرژی خورشیدی استفاده کنیم.

تیم بین‌المللی از دانشمندان اخیرا برای اولین بار نشان داده‌اند که تولید مقدار قابل سنجشی از برق مستقیما از سرمای کیهان در یک دیود امکان‌پذیر است. ابزار نیمه‌رسانای مادون قرمز به سوی آسمان گرفته می‌شود و از تفاوت دمای بین زمین و آسمان به منظور تولید برق استفاده می‌کند.

شانهای فن نویسنده این مقاله گفت: «نامتناهی‌بودن کیهان خود یک منبع ترمودینامیک است. از دیدگاه الکترونیک نوری تقارن زیبایی بین استفاده از تابش ورودی و استفاده از تابش خروجی وجود دارد.»

بر خلاف توازن انرژی ورودی سلول خورشیدی، تاثیر تشعشعات منفی انرژی الکتریکی را با برگشت گرما از سطح ممکن می‌کند. هرچند تکنولوژی امروز انرژی را در این تفاوت دماها به صورت مؤثر به دام نمی‌اندازد.

این گروه با گرفتن دستگاه به سوی آسمان که دمای آن اندکی بالاتر از صفر مطلق است، قادر به یافتن تفاوت دمایی کافی به منظور تولید برق از طریق طراحی اولیه بود. پس از محاسبات انجام‌گرفته پس از برق تولیدی نشان داد که ابزار کنونی از نظر تئوری توانایی تولید الکتریسیته تقریبی ۴ وات بر متر مربع را دارا است که در عمل تنها یک میلیونیوم این مقدار را تولید می‌کند. این مقدار در مقایسه با مقدار تولیدی توسط پنل‌های خورشیدی امروزی که ۱۰۰ تا ۲۰۰ وات بر متر مربع است ناچیز است. اما به گفته سازندگان، هدف این دستگاه تنها جلوگیری از اتلاف انرژی حاصل از ماشین‌ها است.