کد خبر : 61643 سه شنبه 04 اردیبهشت 1397 - 13:20:37
نمایشگاه-نقاشی-شیدایی-نقاش

نمایشگاه نقاشی شیدایی نقاش

سیناپرس: نمایشگاه نقاشی شیدایی نقاش تا 5 اردیبهشت ماه در نگارخانه‌ی صفوی دایر است.

به گزارش سیناپرس اصفهان آثار نقاشی و طراحی شهرام محمدی تا 5 اردیبهشت در نگارخانه‌ی صفوی واقع در خیابان خاقانی، حدفاصل خواجه پترس و خیابان وحید جنب کوچه 31 به نمایش در می‌آید.

 

در بخشی از بیانیه‌ی نمایشگاه آمده است: شیدایی و عشق را در هر حال و صورت می‌توان کشف و شهود کرد به شرط اینکه بستر و پیمانه ظرفیت و آمادگی در آن مشهود و هویدا باشد...

شهرام محمدی نقاش عاشق پیشه و خودآموخته از این دست هنرمندانی است که در لابلای خطوط و سطوح و تعداد انگشت شماری رنگ سمفونی از شور و شیدایی را در معرض دیدگان  هر مخاطبی قرار می‌دهد...

آثار به نمایش درآمده در نگاه اول همه شبیه به هم است. تابلوهایی سیاه و سفید، سیاه و قرمز یا سیاه و زرد.

تابلوهایی با جزئیات زیاد و متکثر که گیج کننده به نظر می‌رسد.

اما وقتی با دقت نگاه کنیم، آرام آرام متوجه می‌شویم. کارها انتزاعی به نظر می‌رسد. تابلوهایی با جزئیات زیاد که انگار نمی‌خواهد اجازه دهد کلیتی از آن را درک کنیم. در عین حال یک کل یکپارچه هم هست، به طوری که می‌توانیم بگوییم چیزی که در مقابلمان می‌بینیم تابلوی نقاشی است.

در آثار نماد چشم می‌بینیم. و خطوط پیچ در پیچ، مانند راه پله‌هایی که به عمق می‌روند. اگر تصویری نمادین در کار باشد، می‌توان گفت که هر تابلو مانند آینه‌ای شکسته، تصویر راه پله‌های ساختمانی چندطبقه را به نمایش می‌گذارد با چشم‌هایی که ناظر هستند.

به تعبیری دیگر، هر اثر چون نقشه‌ی روان انسان است. تو در تو.  تکه تکه. چون دالان سیاه چال که به عمق سیاه و ناشناخته‌ای می‌رود. این تکه‌ها، این راه پله‌ها، که با حضور نگه بانان و مراقبین همراه است، فضایی پیچیده از ذهن انسان را به نمایش می‌گذارد. احساسی از غوطه خوردن در ناخودآگاه و کاویدن لایه‌های پنهان انسان.

تعابیر مختلفی از آثار می‌توان بدست داد. هر اثر ساختاری گسسته، در عین حال منسجم را به نمایش می‌گذارد. در عین این که به نظر آثار تکراری است، اما هر تابلو فردیت خاص خود را دارد. مانند ذهن هر انسان که با دیگری متفاوت است و ماجراهای خود را دارد.

در این آثار رنگ نقش فرعی را دارد. کارها ابتدا طراحی شده است، آن هم با خطوط مشکلی قطور و قدرتمند، و بعد در فضاهای منفی، رنگ قرار دارگذاری شده است.

 استفاده از تک رنگ و فرعی بودن آن، مرز حساسی را به وجود آورده است. آثار بین طراحی و نقاشی در رفت و آمد است و همین تک رنگ در بعضی تابلوهای رنگی، طراحی‌ها را با ظرافت از مرز طراحی عبور داده و به سطح نقاشی رسانده است.

no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
نظرات شما

[کد امنیتی جدید]