کد خبر : 61541 دوشنبه 14 اسفند 1396 - 08:37:14
آنچه-که-یک-کسب‌وکار-دانش-بنیان-نیاز-دارد

یک کار آفرین در حوزه تکنولوژی پیشرفته مطرح کرد:

آنچه که یک کسب‌وکار دانش بنیان نیاز دارد

سیناپرس: یک کار آفرین در حوزه تکنولوژی پیشرفته گفت: دانش بنیان بودن یک کسب و کار خود به تنهایی موضوعیت ندارد. موفقیت در یک کسب و کار این است که 10 درصد به سود برسد و 90درصد مابقی آن قابل تعانل با بازار جهانی باشد.

به گزارش سیناپرس اصفهان مهدی حیدری، کار آفرین در حوزه تکنولوژی پیشرفته، شنبه ۱۲ اسفند، در "همایش گرامی داشت روز جهانی آینده" که به همت گروه آینده پژوهی دانشگاه اصفهان در محل تالار پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: دانش بنیان بودن یک کسب و کار خود به تنهایی موضوعیت ندارد. موفقیت در یک کسب و کار این است که 10 درصد به سود برسد و 90درصد مابقی آن قابل تعانل با بازار جهانی باشد.

 

وی ادامه داد: یک ایده به تنهایی ارزشمند نیست و برای به نتیجه رسیدن یک ایده همواره باید MVP و بوم کسب و کار تعریف کنیم. نکته حائز اهمیت در تهیه بوم کسب و کار استفاده از تیم فنی و تکنیکال دیتایی است که در اختیار تیک فنی قرار می گیرد تا مشکلات و نقایص کسب و کار در فضای واقعی را بررسی کنند.   

 

این کار آفرین در حوزه تکنولوژی پیشرفته با بیان اینکه در دوره امروزی نمی توان به حوزه سنتی فروش بسنده کرد، گفت: برای بقا در بورس کسب و کار امروزه علاوه بر تولید و فروش باید به صورت جدی بحث سرمایه گذاری و تعامل با سرمایه گذار و فروش سهام را مدنظر داشته باشیم.

 

حیدری با تقسیم کسب و کارها به دو نوع فرصت طلب و پایدار، بیان کرد: کسب و کارهای فرصت طلب در شرایط خاصی اتفاق می افتند و در مدت کوتاهی به بازدهی می رسند و طبیعتا پس از مدت کوتاهی نزول می کنند، مواردی همچون طرقه فروشی برای چهارشنبه سوری و فروش گیرنده های دیجیتال در یک دوره مشخص از این دسته مشاغل هستند.

 

وی افزود: کسب‌وکار دانش بنیان نیاز به مطالعه، انرژی و کار بسیار دارد و اینگونه کسب‌وکارها مدل پایدار هستند. این پایداری باید یک پیشرفت بزرگ باشد و با خود تحولی ایجاد کند و علاوه بر آن بتواند وارد بازار جهانی شود و محصول خود را به صورت جهانی عرضه کند.

 

این کار آفرین در حوزه تکنولوژی پیشرفته فضای کسب و کار را به دو نوع اقیانوس آبی و اقیانوس سرخ تشبیه کرد و گفت: بسیاری از کارهایی که با آنها سروکار داریم در حوزه هایی فعالیت دارند که افراد بسیار در آنها مشغول به کار هستند و فرصت سوددهی خاصی در آنها وجود ندارد که به اصطلاح به چنین فضاهایی اقیانوس سرخ گفته می شود.

 

حیدری ادامه داد: در فضاهای کسب‌وکارهای اقیانوس آبی رقابت آنچنانی وجود ندارد و نیازهای جدیدی برای پاسخگویی وجود دارد. این نیاز ها را باید متناسب با شرایط ایجاد کنیم و آنها را فراگیر کنیم تا بتوانیم به سوددهی برسیم.

 

 

نظرات شما

[کد امنیتی جدید]