کد خبر : 54776 جمعه 06 اسفند 1395 - 09:36:48
نگاهی-به-موجودات-میکروسکوپی-اعماق-دریای-چین

گزارش تصویری از مطالعات جدید روی روزن داران

نگاهی به موجودات میکروسکوپی اعماق دریای چین

سیناپرس: در پی نمونه برداری یک کشتی ویژه حفاری متعلق به ایالات متحده آمریکا در دریای جنوبی چین، نمونه هایی از موجودات میکروسکوپی موسوم به روزن داران کشف و مورد مطالعه قرار گرفت.

در مطالعات جدید انجام شده در دریای چین طی ماه جاری میلادی، نمونه های جدیدی از موجودات میکروسکوپی موسوم به روزن داران یا  Foraminifera که گونه ای از جانوران ریز ریشه پایان محسوب می شوند به دست آمده و مورد مطالعه قرار گرفت. این نمونه ها توسط کشتی حفاری متعلق به ایالات متحده آمریکا با نام JOIDES به دست آمده و تصاویر آن ها منتشر شد. در حال حاضر تیم های مختلفی از کشورهای گوناگون جهان در دریای جنوبی چین در حال انجام پژوهش و مطالعات مختلف مرتبط با حوزه های زیست شناسی، اقیانوس شناسی و جانور شناسی هستند. یکی از مهمترین این پژوهش ها، برنامه بین المللی موسوم به کشف اقیانوس International Ocean Discovery Program (IODP) محسوب می شود.

مطالعه این گروه جانوران از طبقه ریشه پایان برای شناخت شرایط بستر دریا و مناطق عمیق اقیانوسی بسیار با اهمیت محسوب می شود. این جانوران آغازین، دگر خوار بوده و در بستر دریاها نقش نظافتچی را ایفا می کنند.

مطالعه این گروه  جانوران از طبقه ریشه پایان برای شناخت شرایط بستر دریا و مناطق عمیق اقیانوسی بسیار با اهمیت محسوب می شود. این جانوران آغازین، دگر خوار بوده و در بستر دریاها نقش نظافتچی را ایفا می کنند.

روزن داران از نظر جانور شناسی در گروه جانوران تک سلولی و در رده سارکودیناها قرار می گیرند. از مهمترین ویژگی های این جانور، وجود پوسته محافظتی محکمی از جنس آهک در اطراف بدن آن است که از داخل آن زائده هایی بیرون می زند که به شکل پاهای کاذب هستند. البته این زائده ها در حقیقت پای جانور محسوب نشده و سیتوپلاسم به شمار می روند. پژوهشگران تا کنون موفق به شناسائی بیش از 275 هزار گونه از روزن پایان شده اند که برخی از آن ها منقرض شده و برخی هنوز در چرخه حیات باقی مانده اند. جنس پوسته غشای بیرونی بدن روزن داران عموما از کربنات کلسیم ساخته شده و رسوبی است. این جانور دارای ابعادی بسیار کوچک و در حد کمتر از یک میلیمتر است ولی در موارد استثنائی؛ برخی از گونه ها می توانند بسیار بزرگتر شوند. روزن داران از دامنه یوکاریوتها بوده و پژوهشگران امیدوارند با مطالعه این نمونه های جدید، اطلاعات بیشتری درباره آن ها به دست آورند.

منبع: xinhuanet

ترجمه: فاطمه کردی

no-alt

در مطالعات جدید انجام شده در دریای چین طی ماه جاری میلادی، نمونه های جدیدی از موجودات میکروسکوپی موسوم به روزن داران یا Foraminifera که گونه ای از جانوران ریز ریشه پایان محسوب می شوند به دست آمده و مورد مطالعه قرار گرفت.

no-alt

این زائده ها در حقیقت پای جانور محسوب نشده و سیتوپلاسم به شمار می روند.

آخرین ها  | برگزیده ها برترین ها