کد خبر : 40615 شنبه 29 خرداد 1395 - 14:01:51
اجرای-طرح-پایلوت-تصفیه-شیرابه‌های-محل-دفن-پسماند-شهری

اجرای طرح پایلوت تصفیه شیرابه‌های محل دفن پسماند شهری

سیناپرس: دبیر کمیته زیست پالایی آب و خاک ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری از اجرای طرح پایلوت تصفیه شیرابه‌های محل دفن پسماند شهری در سال جاری خبر داد.

سیروس ابراهیمی گفت: شیرابه‌های کنترل نشده و تولید شده از مواد زاید جامد در محل‌های دفن، اثرات زیادی روی محیط زیست و سلامت انسان ها دارد به همین دلیل امسال طرح پایلوت تصفیه شیرابه های محل دفن پسماند شهری را اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: توسعه اقتصادی و افزایش سریع مواد مصرفی باعث ازدیاد پسماند می‌شود که تولید این مواد در سال های اخیر بحران‌های زیست محیطی عظیمی را در جوامع بشری به وجود آورده و به عنوان یکی از چالش‌های عمده شهرهای بزرگ به شمار می رود.
به گفته ابراهیمی، مدیریت نامناسب پسماندها باعث آلودگی های زیست محیطی مانند بوی ناخوشایند، منظره نامناسب، رشد و تکثیر حشرات و انتقال انواع بیماری ها می‌شود.
وی تاکید کرد: عمده ترین مشکل در این حوزه مکان دفن پسماند شهری، شیرابه تولیدشده در اثر تجزیه فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی مواد آلی یا تولیدشده از منابع خارجی مانند زهکش آب های سطحی، آب باران و آب های زیرزمینی است که وارد پسماند می‌شوند.