کد خبر : 11360 شنبه 20 تیر 1394 - 08:20:34
دستکش-مترجم-حرکات-دست-ناشنوایان-

دستکش مترجم حرکات دست ناشنوایان

سیناپرس: دانشمندان مکزیکی در حال طراحی دستکش های ویژه و هوشمندی هستند که افراد ناشنوا و لال آن را به دست کرده و این دستکش ها ، حرکات دست آن ها و علائم ارتباطی این افراد را برای سایرین ترجمه می کنند .

پژوهشگران  و دانشمندان مکزیکی در حال اجرای پروژه ای هستند که با کمک آن افراد ناشنوا قادر به برقراری راحت تر و آسان تر ارتباط با سایر افراد خواهند شد . در این پروژه که از سوی دانشمندان موسسه ملی پلی تکنیک مکزیک Mexico's National Polytechnic Institute در حال پی گیری است ، نوعی دستکش ویژه طراحی شده است که قادر به ترجمه علائم و نشانه هایی است که افراد ناشنوا و لال با کمک دستان خود و برای برقراری ارتباط با دیگران به کار می برند . این علائم به صورت استاندارد بوده و یک نوع زبان محسوب می شود که اکثر افراد ناشنوا و لال در سرار دنیا  آن را فرا می گیرند ولی متاسفانه بیشتر مردم عادی از این علائم اطلاعاتی نداشته و این موضوع سبب مشکل شدن برقراری ارتباط بین افراد ناشنوا و لال با دیگر افراد جامعه می شود .

مدل اولیه این دستکش توسط دکتر میگوئل فلیکس ماتا Miguel Felix Mata و با همکاری هلنا لونا گارسیا Helena Luna Garcia ساخته شده و افراد ناشنوا و لال می توانند آن را به دست کرده و این دستکش  قادر به شناسائی و تشخیص مفهوم حرکت های دست آن ها بوده و این حرکات را برای سایر افراد ترجمه می کند . ترجمه فوق بر پایه بیست و شش حرف از حروف بین المللی الفبا طراحی شده اند .

منبع