• مقارنه-مشتری-و-زحل-برای-اولین-بار-از-قرون-وسطی-تاکنون سه شنبه 04 آذر 1399 - 14:28:34

اخترشناسان اعلام کردند؛

مقارنه مشتری و زحل برای اولین بار از قرون وسطی تاکنون

درست پس از غروب آفتاب در شامگاه ۲۱ دسامبر سال ۲۰۲۰(اول دی ۱۳۹۹)، سیاره‌های مشتری و زحل در آسمان شب برای اولین بار پس از ۸۰۰ سال، نزدیک‌تر از همیشه به یکدیگر ظاهر می‌شوند.

• کهکشان-های-فسیلی-در-راه-شیری یکشنبه 02 آذر 1399 - 13:18:52

محققان در مطالعات خود کشف کردند؛

کهکشان های فسیلی در راه شیری

سینا‌پرس: حدود 10 میلیارد سال پیش، کهکشان دیگری به راه شیری برخورد کرد. اما از آن زمان تا امروز محققان موفق به پیدا کردن بقایای این کهکشان نشده بودند؛تا اینکه اخیرا دانشمندان سرانجام توانستند کهکشان فسیل شده را در میانه کهکشان راه شیری بیابند.

• چرا-تمامی-سیارات-و-ستاره-ها-مدور-هستند؟ شنبه 17 آبان 1399 - 14:35:40

به من بگو چرا؟

چرا تمامی سیارات و ستاره ها مدور هستند؟

سینا‌پرس: در جهان هستی میلیاردها میلیارد سیاره و ستاره و سایر اجرام فضایی وجود دارد اما در بین این مجموعه عظیم و بی انتها، همه سیارات و ستاره ها مدور هستند و تا کنون حتی یک مورد سیاره مکعب شکل یا ستاره غیر مدور شناسایی نشده است.

• رویدادهای-نجومی-در-هفته-سوم-آبان-ماه-۹۹ پنج شنبه 15 آبان 1399 - 14:50:03

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران:

رویدادهای نجومی در هفته سوم آبان ماه ۹۹

سینا‌پرس: بارش شهابی ثوری، هم‌نشینی ستاره پلوکس و ماه، ملاقات خوشه باز ستاره‌ای کندوی عسل و ماه، رسیدن ماه به تربیع آخر و هم‌نشینی ستاره دل شیر با ماه از جمله رویدادهای نجومی هفته سوم آبان ماه ۱۳۹۹ است

• برنامه-ریزی-برای-ماراتن-ماهواره-ای-در-فضا چهارشنبه 14 آبان 1399 - 15:24:27

جاه طلبی فضایی روسیه با نسل جدید ماهواره ها:

برنامه ریزی برای ماراتن ماهواره ای در فضا

سینا‌پرس: سازمان فضایی روسیه در نظر دارد ظرف سه سال آینده سامانه خوشه ای ماهواره ارتباطی ماراتون را در مدار زمین مستقر کند. این سامانه قادر است در زمینه امداد و نجات، اینترنت اشیا و سفرهای فضایی استفاده شود.

• آسمان-سیارات-فراخورشیدی-چه-رنگی-است؟ سه شنبه 13 آبان 1399 - 14:50:27

آسمان سیارات فراخورشیدی چه رنگی است؟

سینا‌پرس: عوامل بسیاری در رنگ آسمان یک سیاره دخیل هستند. این عوامل باعث می‌شوند که رنگ آسمان در سیاره ما اغلب آبی اما در مریخ اغلب سرخ باشد.

• جهش-فناوری-را-در-ماهواره-پارس-۲-شاهد-خواهیم-بود-اولین-زیر-سامانه-پیش-رانش-احتراقی-در-ماهواره-ناهید-2 شنبه 10 آبان 1399 - 16:24:36

جهش فناوری را در ماهواره پارس ۲ شاهد خواهیم بود/ اولین زیر سامانه پیش رانش احتراقی در ماهواره ناهید 2

معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه اولین زیر سامانه پیش رانش احتراقی بر روی ماهواره ناهید ۲ نصب می‌شودگفت: در ماهواره پارس ۲ قابلیت تصویربرداری افزایش می‌یابدوبه نوعی جهش فناوری درآن اتفاق می‌افتد.

• وجود-آب-در-ماه-تایید-شد- چهارشنبه 07 آبان 1399 - 09:03:55

از سوی ناسا:

وجود آب در ماه تایید شد

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) در یک کنفرانس تلفنی وجود آب در ماه را تایید کرد. این سازمان قصد دارد در سال 2024 یک زن و مرد را راهی کره ماه کند تا زمینه جهش بزرگ بشر برای صعود به مریخ فراهم شود.

• ماهواره‌های-اینترنتی-برای-مریخ-اینترنت-فراهم-می‌کنند شنبه 03 آبان 1399 - 16:36:33

ماهواره‌های اینترنتی برای مریخ اینترنت فراهم می‌کنند

رئیس شرکت فضایی اسپیس‌ایکس، تصمیم دارد بهره‌برداری از خدمات پروژه ماهواره‌های اینترنتی در مریخ را عملیاتی کند.

• فضانوردان-روسی-و-آمریکایی-عازم-ایستگاه-بین‌المللی-فضایی-شدند چهارشنبه 23 مهر 1399 - 16:21:51

فضانوردان روسی و آمریکایی عازم ایستگاه بین‌المللی فضایی شدند

چند هفته مانده به بیستمین سالگرد حضور مداوم انسان در فضا، دو فضانورد روس به همراه یک فضانورد ناسا صبح امروز - چهارشنبه - به ایستگاه بین‌المللی فضایی عزیمت کردند.

آخرین ها  | برگزیده ها برترین ها