• چین-میزبان-کنگره-برنامه-ریزی-دوباره-هسته-سلولی-و-ژنوم-سرطان جمعه 17 مرداد 1393 - 19:28:14

چین میزبان کنگره برنامه ریزی دوباره هسته سلولی و ژنوم سرطان

سینا‌پرس: درک چگونگی کنترل سرنوشت یک سلول برای تمامی ابعاد زیست شناسی ضروری است.

• نگاهی-گسترده-به-بیماری-های-ایمنی-و-التهابی-در-نهمین-کنفرانس-هرنهاوسن جمعه 17 مرداد 1393 - 19:23:30

نگاهی گسترده به بیماری های ایمنی و التهابی در نهمین کنفرانس هرنهاوسن

سینا‌پرس: مطالعات گسترده فعل و انفعالات بین فاکتورهای محیطی، زیرمجموعه های سلول های ایمنی و حساسگرهای سلولی که باعث التهاب مزمن می شوند، را نشان می دهد.

• یافته-های-جدید-در-مورد-ابتدایی-ترین-کبوترها جمعه 17 مرداد 1393 - 19:12:16

یافته های جدید در مورد ابتدایی ترین کبوترها

سینا‌پرس: کبوترهای کفنی (Feral Pigeons) در تمامی نقاط جهان زندگی می کنند و رابطه نزدیکی را با انسان ها و فعالیت هایشان برقرار کرده اند. جد این کبوترها، به نام کبوتر سنگی (rocky habitats)، از گونه هایی است که در زیستگاه سنگی زندگی می کردند و به طور معمول روی لبه صخره ها و دهانه غارهای بزرگ آشیانه می ساختند.این عادت باعث می شد که آنها رابطه نزدیکی با انسانهای غارنشین برقرار کنند.

• راز-چاله-مرموز-سیبری-کشف-شد جمعه 17 مرداد 1393 - 18:37:13

راز چاله مرموز سیبری کشف شد

سینا‌پرس: محققان روسی معتقدند چاله مرموز که ماه گذشته در یامال پنینسولا واقع در سیبری کشف شده احتمالا به علت آزاد شدن متان داغ شده بوده است.

• روند-انقراض-رو-به-رشد-است جمعه 17 مرداد 1393 - 18:19:09

روند انقراض رو به رشد است

سینا‌پرس: طی عصر پلیستوسن، تنها در حدود ده ها هزار سال پیش، در سیاره ما حیوانات عظیم الجثه ای زندگی می کردند.

• شش-اولویت-اول-تحقیقات-در-قطب-شمال جمعه 17 مرداد 1393 - 18:08:34

شش اولویت اول تحقیقات در قطب شمال

سینا‌پرس: قطب شمال. این کلمه یادآور تصاویری است از کوه های پوشیده شده از برف و یخچال های طبیعی، دریای وسیع پر از کوه های یخی و گونه های زیستی که هیچ جای دیگری یافت نمی شوند.این قاره شامل یک دهم خشکی کل زمین، نزدیک به ۹۰% یخ و تقریبا نزدیک به ۷۰% آب تازه زمین است. اقیانوس های آن تامین کننده شیلات است و برای تنظیم آب و هوا و جذب دی اکسید کربن توسط آب دریا ضروری است.

• سازمان-ملل-سال-۲۰۱۴-را-به-عنوان-سال-بین-المللی-کشاورزی-خانوادگی-نامگذاری-کرد جمعه 17 مرداد 1393 - 17:44:39

سازمان ملل سال ۲۰۱۴ را به عنوان سال بین المللی کشاورزی خانوادگی نامگذاری کرد

سینا‌پرس: این سازمان با بیان اینکه حدود ۵۰۰ میلیون مزرعه خانوادگی که بیش از ۲ میلیارد انسان روی آن کار می کنند، نقش کلیدی در تولید و مصرف غذا در جهان دارا هستند، امسال ( سال ۲۰۱۴) را سال بین المللی کشت وکشاورزی خانوادگی نامید.

• ژن-نوری،-محصول-گوجه-فرنگی-را-افزایش-می-دهد جمعه 17 مرداد 1393 - 17:25:01

ژن نوری، محصول گوجه فرنگی را افزایش می دهد

سینا‌پرس: دانشمندان ژنی را در نوعی گوجه فرنگی وحشی یافتند که می تواند به صورت ۲۴ ساعته با نور طبیعی و مصنوعی سازگار بوده و ۲۰ درصد بر تولید محصول بیافزاید.

• استفاده-عروس-دریایی-از-شیوه-محاسباتی-ابررایانه-ها جمعه 17 مرداد 1393 - 16:43:34

استفاده عروس دریایی از شیوه محاسباتی ابررایانه ها

سینا‌پرس: مطالعه ای جدید نشان می دهد نوعی عروس دریایی که در آبهای اطراف انگلستان یافت می شود، از یک شیوه پیچیده محاسباتی مورد استفاده در ابررایانه ها برای شکار بهره می برد.

• نخستین-خبرگزاری-علم-و-فناوری-در-ایران-راه-اندازی-شد جمعه 17 مرداد 1393 - 16:36:52

توسط جهاد دانشگاهی؛

نخستین خبرگزاری علم و فناوری در ایران راه اندازی شد

سینا‌پرس: در آستانه روز خبرنگار و سی و چهارمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، خبرگزاری علمی جهاد دانشگاهی ظهر امروز با حضور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، معاون وزیر ارتباطات و برخی مسئولان جهاد دانشگاهی افتتاح شد.